Isnin, Julai 13, 2009

Travelog Falak

Bismillah...

Pada 12 Julai 2009 ( ahad ) kelmarin, saya menuju ke Daerah Tawau, Sabah bersama dengan kru - kru Unit Falak Syarie, Pejabat Mufti Negeri Sabah bagi menghadiri Kursus Falak (kiblat) siri 1, anjuran bersama dengan Institusi Latihan Islam Malaysia (ILIM), Pejabat Mufti Negeri Sabah, Jakim Cawangan Sabah dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS).


Perjalanan dari Kota Kinabalu ke Tawau melalui jalan Keningau - Kalabakan mengambil masa dalam 6-7 jam. Dalam perjalanan saya cuba menghabiskan bacaan buku yang bertajuk Travelog Dakwah karya Prof. Dr. Muhd Kamil yang hangat di pasaran. Alhamdulillah saya telah memiliki buku - buku beliau setelah membelinya melalui di internit yang sebelum ini saya mencarinya di kedai buku sekitar wisma MUIS yang turut kehabisan stok.

Terfikir la pula nak menggunakkan perkataan TRAVELOG ini sempena saya mengikuti kursus yang bemula hari ini 13-16 Julai 2009. Saya akan catatkan perjalanan kursus ini, mungkin juga ianya bermanfaat kepada pembaca blog ini fokus mengenai dengan ilmu-ilmu falak yang berkaitan dengan arah kiblat. InsyaAllah..

Sekian.

0 ulasan:

Catat Ulasan