Ahad, Julai 26, 2009

Majlis Makan AMAL

Bismillah...

24hb Julai 2009 seperti mana yang telah dirancang oleh Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah sebulan lalu iaitu Majlis Makan Malam bersama Azhan Atan, Juara Akademi Nasyid TV9 di Restoran Sinar Mustika, Putatan, Sabah berjalan lancar.


Kehadiran seramai 80 orang jika berdasarkan jumlah meja yang di tempah sebanyak 8 buah. Berkesempatan berjumpa dengan Azhan Atan secara live memang menghiburkan. Sabah merupakan destinasi dakwahnya bersama Yayasan Amal Malaysia. Orangnya mudah didampingi dan bersembang dengannya macam dah kenal beberapa tahun. Penampilannya sample, ramah dan semangat bersembang bab perjuangan.




Sudah beberapa hari di Sabah, beberapa destinasi telah dikunjungi dan jadualnya penuh sempena datangnya ke Sabah. Ranau, sekitar Kota Kinabalu, Tambunan dan Tuaran destinasi dakwahnya yang telah diatur oleh Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah.


Persembahannya memang menghiburkan dengan kelunakan suaranya yang dianugerahkan oleh Allah kepadanya. Album sulungnya pula baru terbit dan beberapa lagu yang telah didendangkannya adalah daripada album tersebut. Alhamdulillah, saya telah memilikinya pada malam tersebut dan saya cukup tertarik dengan lagu di trak ke 2 bertajuk Di Sebalik Bayangmu-Fatimah & Ali juga turut dinyanyikan oleh beliau pada malam tersebut.



Malam itu juga, Abg Nazrey Johani ex-Raihan turut hadir dan telah membeli tiket sebuah meja sebagai komitmen dan sumbangan beliau bagi merealisasikan tujuan majlis ini diadakan untuk mendapatkan dana bagi membeli Water Graviti Pump untuk disumbangkan kepada 3 buah kampung di Daerah Keningau yang hampir - hampir di isytihar darurat disebabkan tiada sumber air untuk penduduknya. Abg Nazreyj juga turut mendendangkan beberapa lagu tanpa sebarang bayaran dan telah memperkenalkan bisnesnya mengajak semua agar berjihad dalam bisnes bagi sama - sama memperjuangkan Islam. Antara kata-katanya " Kita perlu ada revolosi, masakan songkok hitam boleh bertukar putih jika tidak ada revolosi". Dalam maksudnya tu... Anda boleh mendapatkan maklumat bisnesnya di sini...

Duet Azhan dan Akhwan

Kehadiran saudara Akhwan Afandi juga turut menyerikan majlis malam tersebut. Beliau berperanan sebagai pengacara majlis. Beliau adalah aktivis Yayasan Amal Malaysia (Pusat) dan salah seorang ahli lembaga YAM serta menjadi Pengarah satu syarikat yang berkaitan dengan motivasi iaitu Syarikat Adnin. Telah berpengalaman masuk keluar kampung di Sabah sejak beberapa tahun lalu dan akhirnya beliau telah mengukuhkan tapak dakwah dan perjuangannya di Sabah ini dengan menikahi isteri keduanya yang berasal dari Lahad Datu, Sabah. Fuh hebat...

Duet.. Akhwan, Nazrey dan azhan.. lagu solawat.

Saya sempat bersembang dengan Azhan Atan, dia amat senang hati datang ke Sabah dan menceritakan serba sedikit pengalaman beliau masuk ke kampung - kampung bersama saudara Akhwan yang membuka ruang untuknya terus berdakwah di bumi Sabah ini. Beliau menyatakan bahawa beliau ingin sangat mendapatkan kenderaan khas bagi membolehkan beliau bergerak lebih aktif dan ketika itu beliau telah mendapatkan sumbangan sebanyak RM15 ribu dan akan berusaha lagi mendapatkan sumbangan bertujuan memiliki kenderaan Four Weel untuk dakwah di Sabah apabila balik ke semenanjung.

Barisan kepimpinan YAM Cawangan Sabah bersama Azhan dan Akhwan..

InsyaAllah, dalam mengimarahkan lagi kedatangan ramadhan akan datang Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah telah mengatur beberapa program ihya' ramadhan bersama - sama dengan Azhan Atan dan Saudara Akhwan Afandi... nantikan..

Wassalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan