Isnin, Julai 13, 2009

Travelog Falak (siri 1)



Bismillah...

13 Julai 2009 : jam 8-10 pendaftaran bermula. Peserta - peserta yang mengikuti kursus adalah terdiri daripada beberapa jabatan seperti JHEAINS sendiri terdiri daripada imam - imam kariah dan daerah, Jabatan Tanah & Ukur, Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia (JUPEM) Cawangan Sabah, Polis (BAKA), KAGAT, Jabatan Penjara. Seramai 46 orang peserta. Hotel King Park, Tawau tempat kursus kali ini.


Kursus ini telah dirasmikan oleh Ust. Omar Said, Timbalan Pengarah Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM). Kursus ini adalah kursus kali ke 2 di buat di negeri Sabah. Pertamanya pada tahun 2007 lalu yang telah diadakan di Kota Kinabalu.


Penganjur utama kursus ini adalah ILIM dan tenaga penceramahnya adalah daripada Universiti Darul Iman, Terengganu iaitu Dr. Baharuddin Zainal dan En. Ahmad Taupan yang merupakan sifu saya ketika saya mengambil persijilan Falak di UDM tahun 2006 lalu.


Rata-ratanya, ramai peserta kali ini yang akan menemui pengalaman dan ilmu baru melalui kursus kali ini berdasarkan latar belakang yang saya perhatikan terdiri daripada mereka yang tidak pernah mengikuti kursus sebelum ini. Mudah-mudahan ada manfaatnya ... ameen.

0 ulasan:

Catat Ulasan