Ahad, Mac 22, 2009

Ulang Tahun Kelahiran ke - 27

Bismillah…


Ujian, network boardband celcom bermasalah dan saya tak dapat update kan blog kelmarin. Ni pun dengan tetibanya ada network, saya pun tak tau macam mana boleh dapat. Kemungkinan jiran sebelah buka wireless internet kot, maka dapatlah saya update kan blog ni.


Kek Blueberry


Kisah bermula, 20 Mac 2009 jumaat baru ni merupakan tarikh kelahiran Isteri saya dan genaplah umurnya 27 tahun. Sedar tak sedar 27 tahun dah,cepatnya berlalu ye… dikesempatan itu, saya ada belikanlah kek yang paling dia suka walaupun sebenarnya dia tak berapa suka makan kek tapi lain pula kali ni dia pula beriya – iya nak makan kek dan sebagai nak raikan sikit – sikit je ( 3 beranak je ) . Rai bukan bermaksud sebagai satu kewajipan tapi hanya sekadar ingat kat isteri. Maklumlah, orang lelaki ni soal tarikh lahir kadang – kadang boleh lupa apa lagi nak ingat tarikh lahir isteri dan anak – anak. Mungkin tak semua lelaki macam tu. Macam tahun lepas, saya terlupa tarikh lahir sendiri hinggakan isteri yang ingatkan.



he.. he.. malu - malu pula..



Muhammad Al-Ameen mewakili umminya potongkan kek


Di samping nak makan dan potong kek, masa tu lah kita sebagai suami ingatkan bahawa umur dah meningkat, jadi dah bersedia ke bertemu Allah SWT ? dengan umur yang diberi dah buat persediaan sebagai bekalan untuk dipersembahkan di hadapan Allah SWT? Amalan sebelum ini dah bertambah?. Persoalan – persoalan tersebut sekurang – kurangnya mengingatkan kita bahawa umur yang diberikan oleh Allah SWT adalah suatu anugerah dan kesempatan agar kita berpeluang tingkatkan amalan dan bakti sebelum Allah SWT tarik balik anugerah tersebut. Sekarang dah jadi trend menyambut ulang tahun kelahiran dengan festa – festa yang melalaikan sehingga lupa tentang kewajipan dan maksud anugerah umur yang diberikan oleh Allah SWT.


Oleh itu, buat isteriku yang tersayang, selamat dianugerahkan umur 27 tahun semoga amalan bertambah dan menjadi hamba paling taat kepada Allah SWT, Rasulullah SAW dan suami.

1 ulasan:

Normi Hj Mat Yusof berkata...

syukran jazilan abang..sesungguhnya hidup bersama abang lebihindah dr kek blueberry tu.kikiki

Catat Ulasan