Rabu, April 22, 2009

Dunia Gempar Lagi

Bismillah....

Seorang wartawan iraq telah mengejutkan dunia dengan balingan kasutnya ke arah bekas President USA Bush sehingga wartawan tersebut dianggap HERO oleh rakyat iraq walaupun dia terpaksa merengkok dalam penjara. Selang beberapa bulan, pemimpin nombor satu Turki pula mengejutkan dunia barat terutama ISRAEL laknatullah apabila Erdogan dengan lantang mengecam president ISRAEL dalam satu forum dan terus meninggalkan forum tersebut balik ke Turki. Sekali lagi tindakan pemimpin ISLAM itu disokong oleh umat ISLAM diseluruh dunia di atas keberaniannya.

Ni lah wajah - wajah penyokong ISRAEAL yang mengecam ucapan Ahmadinejad mengutuk negara Yahudi itu rejam paling kejam

Dan SEMALAM, pemimpin ISLAM sekali lagi bertindak luar biasa sehingga pemimpin dunia barat terkejut beruk dengan tindakan berani perdana menteri IRAN Ahmadinejad apabila mengancam ISRAEL bahawa ISRAEL ADALAH REJIM PALING KEJAM dalam ucapannya di sidang kaum Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Geneva. Maka terlihatlah tembelang pemimpin barat apabila mereka ini menentang kuat terhadap ucapan Ahmadinejad dan itulah tandanya puak-puak pemimpin barat ini merupakan sekutu kuat kepada ISRAEL dalam memporak porandakan dunia. Keadaan ini tidak menghairankan kepada Umat Islam yang benar - benar beriman kerana memang telah terbukti dan telah diceritakan kepada kita sikap orang - orang YAHUDI dan NASRANI di dalam surah al-BAQARAH ayat 120.

Yang menjadi masalahnya apabila Umat Islam yang menjadi pemimpin tapi tak memahami ayat tersebut atau dah paham dan selalu didengar tapi masih lagi buat - buat tak paham dicampur pula dengan sifat pengecut beruk mengakibatkan pemimpin negara ISLAM terus berpeluk tubuh dan membisu di depan pemimpin - pemimpin barat dalam soal isu - isu yang berkaitan iaitu penindasan di negara - negara ISLAM yang dilakukan oleh mereka. Sepatutnya pemimpin negara ISLAM lebih berani menyuarakan yang HAQ di mesyuarat/sidang/perjumpaan bersama puak-puak pemimpin barat ini. Tunjukkan ketegasan kita sebagai pemimpin ISLAM bukan layu sehingga mampu dipijak - pijak oleh mereka.

Dari orang awam seperti wartawan iraq sehinggalah pemimpin negara Islam Erdogan dan Ahmadinejad patut dicontohi oleh semua umat Islam di atas keberanian mereka. Kita harapkan lagi ramai yang akan muncul seperti mereka terutamanya di kalangan pemimpin negara Islam, jangan tunjuk hero di negara sendiri cuba la pula sekali - sekala buat kejutan di luar negara macam pemimpin Iran dan Turki tu.

Wassalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan