Selasa, April 21, 2009

Balik ke KOTA KINABALU dari KUNDASANG

Bismillah....

Setelah bermalam sehari di Kundasang keesokkan harinya hari sabtu kami balik semula ke Kota Kinabalu. Beberapa tempat kami singgah antaranya Pekan Nabalu untuk membeli cenderahati dan buah tangan untuk dibawa balik kelate. Selepas itu kami singgah di Masjid Bandaraya untuk solat sambil-sambil memperkenalkan masjid ni kepada kak ipar sekeluarga.

Setelah itu kami terus ke Pasar Kebudayaan Kota Kinabalu ... nama famousnya pasar pelipin. Di sini macam - macam la dorang beli dan masa yang diambil pun lama sedikit berbanding sebelum ini... biasa la siapa tak kenal dengan pasar pelipin.. asal sahaja pelancong tempatan atau luar negara mesti singgah sini dulu... nak cari apa? MUTIARA la jawab mereka.

Destinasi terakhir ialah Kompleks Karamunsing. Kebetulan suami kak ipar iaitu abe die pula nak cari laptop. Alhamdulillah dah beli pun laptop setelah niat nak beli laptop tu sejak tahun 2007 lagi. Akhirnya menjelang waktu maghrib juga sampai ke rumah di Taman Pasir Putih, Putatan.

Tengok - tengok sayur di pekan kundasang

Beli baju di Pekan Nabalu

Abe die di Ruang Solat Masjid Bandaraya

Masjid Bandaraya di lihat dari luar masjid

Kenangan bergambar bersama berlatar belakangkan Masjid Bandaraya

Masjid kebanggaan rakyat Sabah... tapi kena usaha untuk diimarahkan lagi

1 ulasan:

ummmu ameen berkata...

kepala rukis selalu senget mcm kepala mie...kikiki

Catat Komen