Sabtu, September 19, 2009

Perutusan Eidul Fitri

Kad raya untuk semua.....masjid Darul Quran dilatari Tasik Huffaz, DQ taman tarbiah kami, di tepi tasik tempat kami melepas letih lelah menghafaz Al Quran. Sangat cantik bila dihiasi pelangi.....

Bismillah....

01 Syawal 1430H tandanya berlalunya ramadhan yang penuh diberkati. Pastinya mereka yang menghayati ramadhan dengan penuh keimanan dan pengharapan kepada Allah SWT merasa pilu dan sedih. Pilu dan sedih tandanya mereka telah melaksanakan salah satu kefarduan dan tidak pasti sama ada ramadhan akan datang ditemui atau sebaliknya.

Harapan kita, semoga ramadhan lalu mampu mencorak kehidupan kita kepada kehidupan bertuhan iaitu hidup dengan penuh KETAQWAAN senantiasa berasa bahawa kita adalah milik Allah SWT, hidup sebagai hamba dan berasa kita adalah hamba yang sewajibnya tunduk dan patuh setiap kemahuan Allah SWT dan tinggalkan apa yang dilarangnya. Itulah hakikat kefardhuan puasa, bukan hanya lapar dan dahaga tetapi TAQWA itu natijah dan matlamat yang kita patut perolehi. Cukuplah sebulan ramadhan sebagai madrasah untuk mentarbiyyah kita agar tarbiyyah tersebut mempunyai kesan untuk kita menghadapi bulan - bulan mendatang sehingga kita bertemu ramadhan akan datang.

Di kesempatan ini saya memohon sepuluh jari memohon kemaafan zahir dan batin kepada :

1. Pelawat, pelayar dan peminat blog ini.

2. Ibu dan Bapa serta ahli keluarga.

Ayahanda Abd. Razak, Ibunda Litah, Abg Ali+Kak Limah, Kak Wati+Suami, Md. Sah+Munirah, Atai, Didi, Ella, Ijan, Yayie, Lin dan adik Fizah.

3. Keluarga Sebelah Isteri :

Hj. Yusof (pak Mentua), Pn. Hasnah (mak Mertua), Abg Sad + Kak Long, Abe Die + Kak Mah, Abg Ki + Kak Yah, Abg Solah + Kak Fizah, Halim, Huda,Zahid,Hidayah, Syakirah dan adik Din.

4. Warga Pejabat Mufti Negeri Sabah :


S.S Mufti Negeri Sabah, Ust. Ariffin, Ust. Hisyam, Ust. Moktar, Ust. Salam, Ust Rosman, Hj. Sabanah, Abg Rahman, Yan, Sulaiman, Zuraidie, Masnih, Masnah, Mestika, Kak Lin.

5. Yayasan Amal Cawangan Sabah :

Pengerusi :Tuan Haji Khairan Untoh
Timb. Pengerusi :Tuan Haji Akriah Bin Barabag
Naib Pengerusi 1 :Ustaz Nahar Matamin
Naib Pengerusi 2 :Ustaz Mohamad Fauzi Bin Hassan
Naib Pengerusi 3 :Puan Noor Rafidah Binti Abd Hamid

AJK

  1. Mohd Ridhuan Othman
  2. Adsman Jupri
  3. Mohd Jumat Bin Abd. Razak
  4. Azmih Bin Junaidi
  5. Wan Assim Bin Wan Shekh
  6. Mohd Saifuddin Bin Ahmad
  7. Ahmad Fawaz Bin Shabuddin
  8. Misri Bin Bohari
  9. Haji Mohd Rahimin Mustafa
  10. Aswadi Bin Abdullah
6. Sahabat blogger Sabah:

Abu Nuha (akmal), Islam Return (Saifuddin), Cikgu Nasirin, Ust. Sobri,Khairul Anuar,Zaim al-Hilmee,Ust. Norazamuddin, Abu Rab'iah, Denai Gunung, Nurilhakim.

7. Sahabat Perjuangan :

Ust CB, Ust Mat Selangor, Ust Zulhazmi, Bacho, Toriq, Hj. Fadhilah, Ust. Azman, Sazali, Ust. Zainuddin, Wan Zaidel.

8. Kenalan :

Ust Rahim (PPTA Tawau), Hj. Yusof, En . Abdullah, En. Noorhakim (abah adib), Hj. Jefry, Hj. Matin, Ust. Kamal (PPTA Pitas), En. Rosli (ayah Sazami), Kru - Kru HPA Sabah, AJK Surau Taman Limauan, AJK Masjid al-Hilal, Ajk Masjid Nurul Iman Pasir Putih, Putatan.

9. Kesemua link - link dalam blog ini.

Dan banyak lagi yang tak sempat saya nak tulis k. Apa-apa pun sesiapa yang mengenali diri ini sekali lagi saya mohon kemaafan maaf zahir dan batin. Bergembiralah di hari Adilfitri ini dengan kegembiraan yang didasari batasan syara' dan memang selayaknya kegembiraan itu sekiranya kita benar - benar menempuh puasa sebulan itu dengan penuh keimanan dan pengharapan kepada Allah SWT.

Allahu akbar, Allahu akbar, Allahu akbar, Allahu akbar wa lillahil hamd.

"TAQABBALULLAHU MINNA WA MINKUM"


Salam Eidul Fitri Maaf Zahir dan Batin dari saya sekeluarga :
1. Mohd. Jumat Abd Razak (www.albelurani.blogspot.com)
2. Isteriku Normi Hj. Mat Yusof (www.keranakitahambanya.blogspot.com)
3. Anakanda Muhammad al-Ameen (www.duniaal-ameen.com)
4. www.kedaihuffaz.com.

Wallahu'alam.

0 ulasan:

Catat Ulasan