Selasa, September 01, 2009

Bonus kepada Penjawat Awam!


Bismillah...

Bagi penjawat awam, ketika ini mesti tertunggu - tunggu kerajaan umumkan pemberian bonus kepada mereka. Pada kebiasaannya seperti tahun - tahun sebelumnya bonus akan diberikan sebulan gaji dan akan dibayarkan 2 peringkat, sebelum raya dan sebelum masuk tahun baru.

"Beliau mengulangi permintaan awal Cuepacs kepada kerajaan untuk membayar sekurang-kurangnya setengah bulan bonus sebelum Hari Raya dan setengah lagi pada akhir tahun ini". Sepertimana yang telah disuarakan oleh Setiausaha Agung Cuepacs, Ahmad Shah Mohd Zin hari ini dalam berita harian online.

Macam ada harapan je terima bonus. Wallahu 'alam, jika ada alhamdulillah kalau tak de pun alhamdulillah. Tapi kerajaan fikir-fikirkanlah, hadiah kemerdekaan tahun ini ialah dengan kenaikkan harga minyak tak kan bonus tak leh nak bayar. He.. he.. syukur alhamdulillah, harapan 1.2 juta penjawat awam mudah-mudahan ada la bonus.

Tapi kepada umat Islam bonus untuk anda memang sudah tersedia samaada anda bersedia ataupun sebaliknya je.. bonus apa tu? iaitu LAILATUQADAR, malam yang cukup istimewa dengan ganjaran bonus berlipat kali ganda. Nilainya tidak susut bahkan keuntungan, kebahagian dan kesenangan dikecapi dunia mahupun akhirat. Oleh itu, jangan terlalu berharap dengan bonus kerajaan sahaja bahkan letak pengharapan agar Allah SWT pilih kita untuk mendapat LAILATUQADAR. Ameennnn....

Sekian.

1 ulasan:

AdDimashqi.blogspot.com berkata...

Kalau dapat bonus sedaplah kau syikh ..aku yg x berkrja dgn kerajaan siapa mau bagi bonus ? ..fikr-fikirkanlah dan bantulah...hehehe

Catat Ulasan