Selasa, September 15, 2009

Aircond Masjid

Bismillah...

Masjid Nurul Iman, Kg. Pasir Putih letakknya di daerah Putatan Sabah. Kira - kira dalam 13 KM dari bandaraya Kota Kinabalu.

Alhamdulillah, masjid ini dihidupkan dengan solat berjamaah 5 waktu setiap hari. Dengan kedudukannya yang strategik, masjid ini diimarahkan oleh penduduk taman perumahan di sekitarnya iaitu Taman Pasir Putih dan Taman Teluk Villa serta Kg. Pasir Putih sendiri.


Sepanjang bulan ramadhan, masjid ini memang sesak terutamanya pada awal - awal ramadhan. Jamaah melimpah sampai ke luar masjid dan saya sendiri pernah solat berhampiran dengan pagar masjid. Itulah semangat tarawih di awal- awal ramadhan.

Memang dah jadi penyakit apabila akhir - akhir ramadhan ini kebanyakkan umat Islam sibuk pula membuat persiapan hari raya sehingga semangat awal ramadhan sudah luntur kecuali mereka yang di pilih Allah SWT untuk terus istiqomah. Tidak terlepas la juga keadaan ini berlaku di masjid ini.

Alhamdulillah, masuk hari yang ke 21 ramadhan masjid ini telah dikurniakan rahmat apabila 9 buah aircond telah di pasang hasil sumbangan dan derma orang perseorangan. Nampaknya para jamaah semakin selesa untuk beribadat di masjid ini dan keadaan ini menyamai dengan masjid kg. sepanggil bersebelahan dengan kg. Pasir Putih.

Harap-harap para jamaah dapat beribadah dengan penuh selesa dan istiqomah untuk terus mengimarahkan masjid ini terutama waktu di luar ramadhan nanti. Dicadangkan juga masjid ini terus subur dengan kuliah - kuliah ilmu. Tambahkan kuliah ilmu yang sedia ada dengan kuliah ilmu yang lain untuk manfaat para jamaah yang istiqomah mengimarahkan masjid ini.

Semoga kedatangan ramadhan ini dan tidak lama lagi kita akan meninggalkan ramadhan tentunya kita mengharapkan agar masjid ini terus diimarahkan sama ada daripada para jamaah atau mengimarahkannya dengan kuliah - kuliah ilmu yang di atur oleh pihak AJK masjid. InsyaAllah... Ameennnn..

"RAMADHAN YANG SAMA NAMUN NATIJAH YANG BERLAINAN, SEBAIK-BAIK NATIJAH ADALAH TAQWA"

0 ulasan:

Catat Komen