Jumaat, Mei 08, 2009

Pergi ke Negeri Hang Tuah

Bismillah...

Bersedia untuk berlepas

Pagi tadi flight saya dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur jam 6.00 pagi. Saya meneruskan perjalanan ke Tg. Bidara Melaka, iaitu di Kompleks Falak Al-Khawarizmi untuk menghadiri Sempena Hari Falak anjuran Jabatan Mufti Negeri Melaka.

Dalam kapal terbang... Lepas sarapan nasi lemak tidur terus... he.. he..

Matahari terbit

Kami dijemput untuk menyertai pameran namun kehadiran saya hanyalah sebagai peserta dan pemerhati sahaja. Sambil- sambil melihat perjalanan majlis dan beberapa pembentangan kertas kerja berkaitan dengan Falak/Astronomi agar ianya dapat dilaksanakan di Balai Cerap Al-Biruni Negeri Sabah pada masa akan datang.

Menorobos awan ..

Tanah besar semenanjung... Negeri Pahang.

Perjalanan yang mendamaikan. Damai kerana bertolak seawal pagi selepas subuh jam 4.50 pagi dari rumah ke Airport atas bantuan sahabat Ust. Redwan ( terima kasih ye..). Dalam perjalanan sempat melihat kebesaran Allah SWT dengan cuaca yang baik kelihatan terbitnya matahari disebalik gunung yang teguh perkasa GUNUNG KINABALU. Sempat juga menorobos awan - awan di langit untuk bermuhasabah betapa kerdilnya diri ini.

Pelangi

Sampai di airport KLIA, terus naik teksi ke lokasi yang mengambil masa 1 jam setengah dengan bayaran RM144 dan pemandu teksi pula dapat orang yang baik hati dan disepanjang perjalanan kami bersembang sambil-sambil bertaaruf. Jam 11 pagi alhamdulillah saya sampai di Kompleks Falak Al-Khawarizmi dan chek in ke penginapan yang telah di tempah...

bersambung....

Jam 3.00 petang majlis perasmian akan dimulakan. Majlis ini akan dirasmikan oleh TYT Melaka.