Khamis, Julai 29, 2010

Takziah

Bismillah...

Tuan Haji Barabag @ Abdullah ( sumber : abu nuha )

Satu lagi berita yang saya terima mengenai pemergian ke rahmatullah ayahanda kepada sahabat Tuan Haji Akria (abu aslam) melalui kiriman sms oleh abu nuha. Ketika itu saya berada di Pusat Penyelidikan KOKO Madai, Kunak nun jauh masuk ke dalam hutan yang mana talian telefon sekejap ada sekejap hilang.

Pada jumaat 23 Julai 2010 kami baru sahaja bermesyuarat di Pustaka Aslam mengenai program diskusi ramadhan anjuran Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah yang akan diisi oleh Ust. Zahazan Mohammed pada 03 Ogos 2010 di Tabung Haji, Kota Kinabalu. Abu Aslam yang mempengerusikan dan pengarah diskusi tersebut mengkhabarkan ketika itu ayahandanya sedang sakit dan berada di rumah beliau.

26 dan 27 Julai 2010 saya bermusafir ke Tawau dan Kunak, juga tidak dapat berziarah al-marhum ayahanda beliau. Mengimbau kembali ketika pemergian Al-marhum Ust. Nahar, sketika itu juga saya sedang bermusafir di Terengganu.

Itulah kematian, tidak mengira MASA DAN TEMPAT ianya pasti berlaku. albelurani sekeluarga mengucapkan takziah kepada keluarga Abu Aslam di atas pemergian ayahanda yang tersayang, didoakan agar Allah tempatkan al-marhum bersama golongan para solihin.... alfatihah.

0 ulasan:

Catat Ulasan