Rabu, Julai 07, 2010

Abe Long Cedera

Bismillah....

Saya nak menulis mengenai anak sulung saya ( Muhammad al-Ameen - Abe long ) yang tercedera baru - baru ini, tetapi umminya telah menceritakan di dalam blognya...

CUKUPLAH MIE!

DENGAN ASMA ALLAH YANG MAHA AGUNG....

Saya mengetap bibir agar tiada airmata yang gugur. Saya memandang ke luar tingkap kereta kami agar hati saya sedikit hilang rasa ngilunya.

Naluri saya menangis....beginilah keadaan Ameen ketika kami mengambilnya dari taska petang hari Isnin. Ya Allah...kesian sungguh anak ummi. Bukan marahkan pengasuh taska - kerana saya tahu mereka tidak bersalah - bukan juga pada kawan Ameen yang sama-sama bermain dengan Ameen hingga luka berdarah dahi Ameen - kerana saya tahu dia masih lagi seorang kanak-kanak.

Namun, saya sejujurnya marahkan diri sendiri....hati saya menjerit mengatakan "Cukuplah mie....."

Hati ibu mana tidak terluka bila anak diambil dalam keadaan merah mata akibat menangis, hidung lebam kemerah-merahan dan dahi luka sebegitu rupa....

di klinik Dr Syarifah


TINTA NORMI : DOAKAN SAYA AGAR DIKUATKAN SEMANGAT UNTUK BERHENTI KERJA DEMI SUAMI DAN ANAK. DOAKAN SAYA DIMUDAHKAN SEGALA URUSAN DAN TERCAPAI SEGALA IMPIAN. DOAKAN SAYA AGAR MENJADI NORMI YANG GIGIH DAN GAGAH SERTA KUAT SEMANGAT JUANGNYA. DOAKAN SAYA AGAR LEBIH LUNAK HATI DENGAN ALLAH, SERTA TEKUN BERIBADAH UNTUK LEBIH AKRAB DENGAN-NYA.
DOAKANLAH NORMI INI......

Tinta Suami : Amin... sangat dialu-alukan, para pembaca doakan ye...

0 ulasan:

Catat Ulasan