Ahad, Julai 11, 2010

Bermusafir

Bismillah...

Tidak sampai 2 bulan setelah bulan Mei lalu, kini sekali lagi saya bermusafir. Mei lalu hanya ke Kuala Lumpur tapi kali ini saya ke Besut di negeri Terengganu. Tajuk dan tujuannya adalah sama iaitu Bengkel Piawaian Standard Arah Kiblat.

Ilim Wilayah Timur terletak di daerah Besut, Terengganu kira - kira 150KM lebih bersempadan dengan negeri Kelantan.

Selama 2 hari setengah saya ke sini. 12hb (isnin) berakhir bengkel ini namun saya menghadiri satu lagi acara iaitu aktiviti cerapan bulan Sya'aban anjuran Jabatan Mufti Negeri Terengganu diadakan di Pulau Perhentian. Sehari semalam berada di sana.

InsyaAllah, 14hb baru bertolak balik melalui Airport Pengkalan Chepa, Kota Bharu Kelantan. Sebab apa balik melalui Kota Bharu?... rupa-rupanya airport Kota Bharu lagi dekat berbanding berpatah balik ke Kuala Terengganu. Ada sahabat sebengkel cakap... orang Besut pergi berbelanja ke bandar Kota Bharu atau ke daerah Pasir Putih kerana lokasinya lebih dekat.

Alhamdulillah, setakat ini Allah SWT telah permudahkan musafir saya. Mudah-mudahan ianya akan mudah sehingga akhirnya. Terima kasih yang mendoakan.

0 ulasan:

Catat Ulasan