Ahad, Jun 06, 2010

Palestin Tak Pernah Gentar!

Bismillah...


PALESTIN TAK PERNAH GENTAR ! Fatwa kontemporari dan Penyelesaiannya. itulah tajuk buku yang saya baru beli kelmarin dan telah saya khatamkan petang tadi seterusnya saya kuliahkan pada waktu maghrib sempena kuliah mingguan saya di Masjid As-Salam Kg. Contoh, Petagas Kota Kinabalu.

Buku tersebut adalah karya Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Fatimah Syarha Mohd. Noordin, mempunyai 200 mukasurat, terbitan Telaga Biru.

Mempunyi 6 bab iaitu :

BAB 1 : YAHUDI, ZIONISME DAN FREEMASON

Menceritan tentang sejarah Yahudi yang menjadi musuh utama, indentiti Yahudi dewasa ini yang melahirkan beberapa saudagar yahudi memonopoli jenama terkaya dunia seperti Ralph Lauren ( POLO ), Larry Ellison (ORACLE), Sergey Brin (Google), Micheal Dell (Dell Computers) dan Howard Schultz ( Starbuck's).

Al-Quran juga telah menjelaskan 12 jenayah yang puak Yahudi telah lakukan.

Diterangkan juga maksud ZIONISME yang senonim dengan puak Yahudi ini iaitu mereka mencapai sesuatu matlamat itu dengan apa cara sekalipun " matlamat menghalalkan cara".

FREEMASON? satu perkara yang ada kaitannya dengan Yahudi iaitu satu gerakan dikenali sebagai Council 13 yang mana strukturnya disusun dengan penuh teliti, sulit dan rumit. Kelab - kelab Yahudi yang terlibat dengan council 13 ini adalah :

1. Iluminati
2. Freemason
3. Lions club
4. Rotary Club
5. Rotaract Club

BAB 2 : PEREBUTAN BAITUL MAQDIS DI PALESTIN

Pembukaan kota Baitul Maqdis oleh Saydina Umar RA, beberapa tanda yahudi akan tersungkur.

Masjid Al-Aqsa ada ukurannya dan beberapa pendirian ulama mengenai Masjid Al-Aqsa dan Al-Quds. Islam pemilik sebenar bumi Palestin dan sejarah puak Yahudi mengambil alih bumi Palestin.

Persoalan, kenapa semua yahudi tidak berpindah ke Palestin? ada jawapannya.

BAB 3 : YAHUDI PENGGANAS DAN PENGHANCUR MANUSIA

Menceritakan tentang kezaliman Yahudi dibumi Palestin, pembongkaran penyelewangan kitab Talmud yang menjadi rujukan yahudi menyeru melakukan keganasan dan beberapa tipu daya mereka.

Menjelaskan mengenai protokol - protokol yahudi dan terbongkarnya beberapa keputusan muktamar zionis pertama yang ada kaitannya dengan konspirasi antarabangsa.

BAB 4 : DUNIA MENJADI SAKSI, YAHUDI MENGHISAP DARAH GAZA

Sejarah gaza, Resolusi Malaysia terhadap serangan Israel terhadap Gaza.
Juga memaparkan pendapat tokoh ulama dan pemimpin berhubung isu Palestin seperti:

1. Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh
2. Presiden Iran, Mahmud Ahmadi Nejad
3. Perdana Menteri turki, Recep Tayyip Erdogan
4. Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Nik Abd Aziz
5. Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang
6. Penasihat PKR, DSAI
7. Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak

BAB 5 : FATWA ULAMA

Tindakan serangan berani mati ( AMALIYAH ISTISYAHADIAH ) dibahaskan oleh beberapa tokoh ulama untuk menafikan pandangan yang tidak mengiktirafkan bentuk serangan sedemikian.

Beberapa tokoh ulama telah memberikan pandangan serta dalil dan beberapa pendapat daripada ahli - ahli fiqh mengenainya.

Dr. Yusuf Al-Qardhawi telah memberikan kesimpulan :

" Mereka telah menjual diri mereka untuk Allah, mereka dibunuh demi mempertahankan agama-NYA. Mereka telah dituduh membunuh diri dan menjerumuskan diri ke dalam kebinasaan. Padahal mereka itu, insyaAllah adalah para pemburu syahid di sisi Allah ".

BAB 6 : PENYELESAIN ISU PALESTIN

Dijelaskan bagaimana Rasulullah SAW menyelesaikan isu yahudi. juga digariskan 12 langkah praktikal untuk terlibat dalam jihad di Palestin iaitu :

1. Memantapkan diri dengan Islam
2. menolong Umat Islam dengan apa cara seperti dengan jiwa raga, harta benda, sokongan semngat dan roh serta sokongan politik.
3. Boikot Produk Yahudi Zionis (senarai ada dilampirkan dlm buku ini juga klik disini)
4. Negara Islam Bersatu
5. Negara jiran Membantu
6. memberi Sumbangan Ubat Ubatan dan makanan
7. Derma Jihad
8. Bantuan Senjata
9. Solat Hajat
10. Tunjuk Perasaan
11. Tingkatkan Kesedaran Tentang Bahaya Yahudi Zionis (seawal kelahiran)
12. Bongkar Strategi Media Barat.

Penjelasan tentang peranan Barrack Hussein Obama dalam isu Palestin di selongkar. Konspirasi terhadap sekatan ke atas Gaza yang telah berlangsung 3 tahun sehingga kini juga dijelaskan.

Persoalan, adakah orang yahudi berjaya menegakkan kerajaan mereka? jawapannya TIDAK, melalui buku ini akan diperjelaskan hujjah-hujjahnya. Kehancuran rejim israel Yahudi ini akan tiba turut dijelaskan.

*********************************************

Alhamdulillah, khatamnya saya membaca buku ini semacam menambahkan lagi semangat dalam isu Palestin ini. Isu plaestin bukan isu rakyat Palestin sahaja tetapi ia adalah isu umat Islam sejagat.

Selagi umat Islam tidak merasai ianya adalah isu bersama maka bermuhasabahlah, ditakuti iman kita sudah jauh meninggalkan kita. Kerana jika kita menghayati isu palestin ini dari kaca mata IMAN, insyaAllah kita akan sedaya upaya mencari jalan untuk membantu saudara - saudara kita di bumi Palestin yang ketika ini mereka sedang di penjara di kawasan yang luas dinafikan hak mereka dengan berbagai - bagai sekatan yang telah memasuki tahun yang ke - 3.

Saya menyeru, ayuh terus membantu dan berdoa agar penderitaan mereka berakhir dan saya cadangkan agar sahabat - sahabat/tuan/puan dapatkanlah buku ini untuk membacanya dan hayatinya agar kita lebih dapat memahami dan merasai berkenaan Isu Palestin ini yang hanya berharga RM22 bagi Sabah dan Sarawak, RM20 untuk semenanjung.

Bagi di negeri Sabah bolehlah berkunjung ke Pustaka Aslam di Kingfisher Likas atau layari http://kedaihuffaz.blogspot.com.

Waallahua'alam.

0 ulasan:

Catat Ulasan