Jumaat, Jun 04, 2010

Kamera & Man

Bismillah...


Antara jawatankuasa yang telah dibentuk dalam melaksanakan Program Khidmat Masyarakat anjuran Persatuan PBJJ UKM Pusat Kota Kinabalu adalah jawatankuasa fotografi & Penerbitan yang diketuai oleh saudara Fuad Othman.

Akhi Fuad

Tugasannya adalah merakam segala aktiviti dan menyediakan tayangan multimedia semasa majlis penutupan. Alhamdulillah segalanya terlaksana.


Walaupun saya tidak menganggotai jawatankuasa tersebut tetapi saya juga mengambil sedikit peranan sebagai cameraman ketika lawatan ziarah ke Hospital Queen Elezebath memandangkan sahabat - sahabat di jawatankuasa ini sibuk menyiapkan tayangan multimedia dan kamera yang saya gunakan adalah milik akhi Fuad.



Kamera yang digunakan oleh akhi Fuad adalah kamera DSLR NIKON. Sesekali menggunakannya memang terasa satu kepuasan. Semasa program tersebut, kami telah menjemput seorang wartawan Sabah Times.

Wartawan Sabah Times

Pemerhatian saya tertumpu kepada kamera DSLR yang mereka gunakan. Secara peribadi saya turut merakamkan beberapa gambar melalui kamera peribadi CASIO 10.1 MP.

Sudah menjadi impian untuk memiliki sebuah kamera DSLR 550D Canon. Semoga ianya tercapai dan diluaskan serta dimurahkan rezeki untuk itu. Minat dah ada, skill untuk mengambil gambar ada lah sikit dan perlu belajar lagi kepada mereka yang mahir.

Kawan - kawan pun sudah memberikan cadangan bahawa DSLR 550D Canon memang mantop dan bagus. Tapi kena tunggu rezeki lebih sikit untuk saya memilikinya seterusnya dapat join sekali dengan kangkawan se DSLR.

0 ulasan:

Catat Ulasan