Jumaat, Februari 26, 2010

Raptai - Maulid Rasul SAW

Bismillah...

Kelmarin saya menghadiri raptai sempena Majlis Sambutan Maulid Rasul SAW 1431H peringkat Negeri Sabah yang diadakan di Dewan Saadah, Wisma MUIS, Kota Kinabalu.

Buku aturcara

Warga JHEAINS sudah semestinya sibuk kerana program ini dikendalikan oleh mereka. Kehadiran saya adalah sebagai AJK Pelaksana mewakili SS Mufti yang ditaklifkan memimpin bacaan doa ketika majlis.

Saya melihat raptai ini tidaklah terlalu berat disebabkan majlis ini bersifat majlis tahunan yang dikendalikan oleh warga JHEAINS yang berpengalaman.

Pelajar - Pelajar THPR

Di kesempatan itu terdapat juga keterlibatan pelajar - pelajar SMA Toh Puan Hjh Rahmah (TPHR). Mereka memimpin nasyid asma al-husna.

Sesudah raptai sempat juga saya duduk sama menjamu selera bersama dengan pelajar - pelajar tersebut. Saya bertanya berbagai pertanyaan mengenai pembelajaran mereka.

Pentas Utama

Lepas ni nak sambung belajar di mana? Marocco, Mesir, Madinah... jawapan mereka. Saya seronok semangat mereka yang hendak meneruskan pengajian di bumi anbia'. Saya lagi berharap agar cita - cita mereka tercapai kerana mereka inilah ASET besar untuk negeri Sabah dalam kancah perkembangan ISLAM di negeri ini.

Alhamdulillah selesai raptai dalam jam 3.45....

ooopppss.... kejap lagi nak gi majlis ni..

SALAM MAULID RASUL SAW.

0 ulasan:

Catat Ulasan