Isnin, Januari 31, 2011

Suhail Suhaimi

Bismillah...


Setelah hampir 3 tahun bermula Iqra' 1 sehingga iqra' 6, akhirnya Mohd. Suhail Suhaimi telah mengkhatamkan buku iqra' pada 27 Januari 2011 bersamaan 22 Safar 1432H. Kini Suhail telah berumur 10 tahun di darjah 5 Sekolah Rendah Kebangsaan Putatan.

Datang mengaji bersama adiknya dan insyaAllah dalam tempoh terdekat adiknya pula akan menyusul untuk berpindah pengajian Al-Quran. Saya pun tidak berapa pasti Suhail anak murid keberapa yang telah berpindah Al-Quran.

Setakat ini Bustanul Huffaz mempunyai 30 orang murid, beroperasi semenjak 2005 bertempat di teratak kami 476 Taman Pasir Putih Putatan. Bustanul Huffaz nama yang saya berikan dan tenaga pengajarnya saya dan isteri sebagai memenuhi kehendak masyarakat untuk anak - anak mendapat pendidikan al-Quran.

Setiap anak murid yang berpindah al-Quran saya akan hadiahkan sebuah al-Quran yang telah diwakafkan oleh pewakaf untuk dimanfaatkan sebaik - baiknya oleh anak - anak murid saya.

Alhamdulillah, dengan dapatnya Suhail meneruskan pengajiannya dalam pembacaan al-Quran akan memberikan motivasi kepada rakan - rakannya yang lain yang masih di buku iqra'.

InsyaAllah, jika saya diberikan kemampuan dan kekuatan oleh Allah SWT untuk tahun ini Bustanul Huffaz akan membuka ruang kepada murid - murid al-Quran untuk menghafaz al-Quran. Tinggal nak cari masa yang bersesuaian sahaja lagi. Memang itu menjadi idaman saya dan isteri mempunyai pusat pengajian al-Quran sendiri medan melahirkan generasi huffaz.

Doakan.. Jazakumullah Khairal Jaza' dan tahniah untuk adik Mohd. Suhail Suhaimi.

p/s : sesiapa yang hendak mewakafkan al-Quran dan Iqra' bolehlah hubungi saya melalui blog ini atau facebook saya.


0 ulasan:

Catat Ulasan