Selasa, Mac 09, 2010

Penda'ie Kecil

Bismillah...

Tak sangka TV1 satu boleh menerbitkan rancangan seperti ini. Memang keyakinan saya TV1 boleh jadi hebat daripada TV - TV lain dengan syarat orang yang memimpin itu kena hebat misi ke arah kebaikannya.

Secara peribadi saya ni memang kureng tengok siaran - siaran di TV1 melainkan siaran yang berunsur agama. Kalau nak tengok berita pun tunggu siaran sukan sahaja kerana nak banding laporan sukan dengan tv - tv lain TV1 lebih baik sikit la.... berita - berita lain? boleh tengok dan dengar tapi kalau nak percaya? Waallahua'alam...

Siaran yang saya maksudkan ialah rancangan ADIK-ADIKKU bersiaran jam 6.30pm ISNIN HINGGA JUMAAT - ulangan 9.30am ISNIN HINGGA JUMAAT. Sekarang sudah masuk hari-hari terakhir. 18 MAC nanti adalah PERTANDINGAN AKHIR dan rasanya hari ini sudah masuk di peringkat separuh akhir.

Kalau tak salah, saya ada mendengar ulasan mengenai rancangan ini bersama dengan penerbitnya di udara Radia IKIM.FM pada ahad lepas yang menyatakan bahawa rancangan ini mengetengahkan bakat seramai 20 penda'ie kecil yang menunjukkan persembahan melalui pidato yang disusuli dengan tarannum, nasyid, bacaan surah dan sebagainya.

Memang saya adalah peminat rancangan ini cuma waktu siarannya yang kurang sesuai bagi rakyat di negeri sabah dan sarawak. Ketika ini waktu maghrib dalam jam 6.30 petang. Mungkin pihak penerbit dapat memikirkan waktu siarannya disesuaikan untuk negeri seluruh Malaysia.

Cerita dan info mengenai rancangan ini bolehlah berkunjung ke blog ZAUJATI HABIBATI. Walaupun tak banyak rancangan yang membawa kepada kebaikan berbanding rancangan mungkar dan maksiat di TV-TV, sekurang - kurangnya program seperti ini ada dan diharapkan akan diperbanyakkan lebih daripada rancangan mungkar dan maksiat.

Ayuh dan jom kita tengok sama-sama.. saya meminati adik Qayyim Nizar.

0 ulasan:

Catat Ulasan