Rabu, Mac 24, 2010

Media Islam


Bismillah...

Ceramah Al-Fadhil Ust. Zahazan Mohammed di Surau Riadhosolihin, Austral Park, Kota Kinabalu pada 22 Mac 2010 Isnin lepas ada menyentuh mengenai bentuk serangan yang cuba meruntuhkan Islam melalui media.

Beliau akan menyentuh bab ini diakhir setiap ceramah beliau di merata tempat. Untuk memiliki sebuah saluran TV yang bercorak Islamik memang agak mustahil kerana ianya memerlukan kos yang terlalu tinggi sehingga berjuta - juta harganya.

Namun bukan bermakna jalan untuk menyebarkan Islam melalui media tertutup rapat bahkan mereka telah berusaha walaupun usaha mereka ini sedikit sekurang-kurangnya sumbangan untuk Islam itu ada.

Iaitu mereka telah mewujudkan majalah SOLUSI sebuah majalah ilmiah untuk tatapan umum. Keluarannya bukan berdasarkan bulanan tetapi berbentuk isu semasa yang relevan setiap masa.

SOLUSI ini bukan majalah yang memperagakan tubuh seseorang, bukan juga menceritakan bab masak memasak dan juga cerita artis - artis bahkan ianya penuh dengan ilmiah yang menceritakan tentang soal hukum hakam, isu semasa, sirah dan sebagainya yang sudah pasti sesuai dibaca oleh semua peringkat.


Kebanjiran bahan - bahan cetak dan media - media yang menghancurkan akhlak dan Islam itu sendiri, maka dengan kemunculan SOLUSI ini sekurang - kurangnya ia dapat mengembalikan Umat Islam ke jalan yang sepatutnya. Penampilannya dari segi fizikal dengan cetakan yang cukup berkualiti sesuai untuk dijadikan koleksi bahan ilmiah dengan penal penulis yang diiktiraf ilmu mereka oleh masyarakat sejagat.

Ayuh, sudah tiba masanya kita memberikan sokongan terhadap usaha ini. Kita tak mampu untuk menerbitkan dan menghasilkan majalah sehebat ini tetapi memadailah kita menjadi penyebar majalah ini agar umat Islam memperolehi manfaat darinya.

Harapan dan saranan Al-Fadhil Ust. Zahazan. InsyaAllah sama - sama kita tunaikan demi kebaikan dan taqwa.

Anda boleh dapatkan SOLUSI setiap keluaran di PUSTAKA ASLAM (stokis telaga biru di Sabah ) di Kingfisher, LIKAS dan juga pengedar - pengedarnya di seluruh Kota Kinabalu dan selainnya ataupun dengan albelurani sendiri....:-).

Sekian...


0 ulasan:

Catat Komen