Rabu, Mac 31, 2010

Kucing Comel

Bismillah...


Kucing comel yang pernah saya nampak apabila saya berkunjung ke sebuah kedai jahit untuk mengambil baju yang telah dibaiki.

Tuan kedai yang memang saya kenali kerana saya sering tempah baju di kedainya bertanyakan hukum menjual kucing. Saya telah jelaskan kepadanya.

Saya juga terfikir mungkin juga dia punyai bisnes jual kucing selain kedai jahit yang sedia ada. Andaian saya silap kerana dia menyatakan bahawa beliau adalah peminat memelihara kucing.
Sebelum ini dia asyik memberikan kucing peliharaannya kepada orang yang lain.

Saya diperlihatkan seekor anak kucing yang comel diasingkan daripada ibunya kerana seekor anaknya lagi telah dimakan oleh si ibu kucing. Dahsyat juga kucing ni makan anak sendiri.


Dia memberitahu bahawa beliau mempunyai 15 ekor kucing spesis yang sama di rumahnya. Saya cukup tertarik melihat si anak kucing ini. Rasa macam nak pelihara tetapi saya ini hanya minat melihat sahaja untuk memelihara kucing jauh lagi la. Nampaknya tak boleh jadi macam ABU HURAIRAH yang masyhur dengan sayangnya dia kepada kucing.

Beliau berjanji akan memberikan kepada saya sekiranya ada anak kucing yang baru. Saya berbesar hati untuk menerimanya dan saya akan beri kepada sahabat - sahabat yang minat kucing.

0 ulasan:

Catat Ulasan