Sabtu, Oktober 17, 2009

Beraya Lagi

Bismillah...

Semakin hampir Syawal melabuhkan tirainya yang berakhir pada hari Isnin ini 30 Syawal 1430H, maka semakin ramai dan banyak rumah terbuka yang diistilahkan sebagai penutup rumah terbuka sempena syawal.

Di samping itu ada juga yang sedang bertungkus lumus menghabiskan puasa sunat 6 hari di bulan Syawal. Tak pe la... yang tak habis lagi tu teruskan perjuangan. Alhamdulillah, semenjak hari Isnin dan hari ini (sabtu) memang tidak putus - putus saya menerima jemputan rumah terbuka.

Antara lokasi yang telah saya pergi iaitu rumah terbuka Madrasah Islamiah Masjid Negeri Sabah yang terletak bersebelahan SMA Toh Puan Hjh Rahmah, jamuan raya yang telah dianjurkan oleh makcik-makcik perkerja di Balai Cerap Al-Biruni Negeri Sabah di Tg. Dumpil Putatan, rumah Ust. Mohammad Suib ( Ust. Mat Sepanggar ) dan hari ini di rumah Ust. Muhasibi (Ust. CB) di Taman Gaya.

Khabarnya esok 18hb Okt. ada lagi rumah terbuka khas untuk anak - anak Kelantan di perantauan di dewan...(tak ingat nama dewan tu) yang terletak di Bukit Padang. Isteri pula beriya - iya nak pergi sebab dia orang Kelantan, saya segan la pula. Tapi tak pe... atas kapasti isteri orang kelantan saya tumpang sekaki je la..

Alhamdulillah, ini semuanya rezeki milik Allah SWT yang dikurniakan kepada kita sewajibnya kita syukuri. Kita cukup mewah dengan makanan, mampu untuk kita anjurkan rumah terbuka kerana Allah kurniakan kita rezeki dan insyaAllah diniatkan bahawa anjuran kita itu adalah semata - mata kerana Allah SWT supaya rezeki yang diperolehi dapat dinikmati bersama.

Kepada sahabat - sahabat dan pihak - pihak yang menjemput, terima kasih di atas jemputan dan didoakan agar Allah SWT terus tambahkan rezeki kalian.. ameennn...

Photo Shot :

Tetamu yang berkunjung ke rumah terbuka Madrasah Islamiah Masjid Negeri Sabah

Pelajar MIMNS segak berbaju raya

Ust. Hafizullah.. jumpa dengan dia di rumah Ust. CB

Ust. Cb

Di Rumah Ust. CB

Sebelum menikmati jamuan raya... doa dibacakan

0 ulasan:

Catat Ulasan