Ahad, Oktober 31, 2010

titik-titik nikmat dan anugerah Allah

Bismillah...

Saya tertarik dengan entry ummuameen mengenai kisah buah hati kami....

titik-titik nikmat dan anugerah Allah

DENGAN ASMA ALLAH YANG MAHA AGUNG

"CHILDREN LEARN WHAT THEY LIVE. AND LIVE WHAT THEY'VE LEARNED"

Rasanya baru semalaman , saya menangis dalam doa ketika 3 tahun ternanti-nanti kehadiran mereka. Anak memang bak permata....mungkin juga bak cahaya. Alhamdulillah, semoga anak-anak ini menjadi jambatan ummi dan abi menggapai redha dan syurga Ar Rahman.
Alhamdulillah Ya Allah atas hadiah, nikmat dan anugerah ini. Semoga zuriat kami ini mengasihi Mu dan mewarisi akhlak mulia kekasihMu Rasulullah SAW.

Iman Nurul'atifah....versi budak Jepun sejuk macamlah salji turun kat Sabah nih...=)




"Along sini....." jerit Ameen ketika saya tercari-carinya di kedai buku semalam. Kemahiran terbaru Abe Long Ameen sekarang buka buku dan bercerita (bercakap orang-sorang.....) Paling dia seronok kalau dalam buku tu saya katakan ada Abe Long dan adik Iman. Apalagi kalau Abe Long adalah ultraman!!

Saat kanak-kanak seusia Ameen, ceritalah apa saja pasti dia rasa kagum dan seronok mendengarnya. Walaupun ceritanya hanya bertajuk "SIPUT SEDUT BERKAWAN DENGAN SI TIKUS KURUS YANG KELAPARAN" - versi cerita ummi yang kehabisan idea tapi kena paksa jugak oleh anak untuk bacakan buku untuknya!



tinta normi : pasti inilah juga perasaan ma dan ayah saat besarkan kami adik beradik. Ya Allah ampunilah dosa ma dan ayah.Rahmatilah mereka, kasihilah mereka ya Allah...

DOA NORMI - si hamba Ar Rahman : "Ya allah andainya di luar sana masih ada hamba-hambaMu yang belum Dikau hadiahkan zuriat, perkenankanlah hajat mereka itu. Andai di luar sana masih ada suami isteri yang mengadu, merintih padaMu agar dihadiahkan zuriat penawar hati Dikau sampaikanlah hajat mereka.....amiiin Ya Rabbal A'lamin."

0 ulasan:

Catat Ulasan