Rabu, Disember 16, 2009

Berita Kemalangan

Bismillah...

Pagi tadi saya telah menerima sms daripada rakan yang berkerja di JAKIM Sabah. Mengkhabarkan bahawa beberapa orang staff Pusat Latihan Dakwah Sikuati Kudat telah terlibat dalam satu kemalangan.

Mereka menaiki kereta jabatan TOYOTA UNSER untuk pergi ke program yang diadakan di Tanah Merah(kawasan daerah Kudat). Mereka yang terlibat adalah Sdr Pudin (pemandu), Kak Raini, Ust. Zulfadhli, Ust. Julkifli, Kak Kiah, Kak Midah dan Ibu Mariam.

Setakat ini, Kak Raini dirawat di Hospital Kudat hanya cedera biasa, Ust Jul patah kaki , Kak Kiah berlaku pendarahan dalaman, Ust. Zulfadhli cedera di pinggang dan mereka ini bersama kak Midah dibawa ke Hospital Queen K. Kinabalu. Sdr Pudin pula di Hospital Kota Marudu masih belum sedarkan diri. Manakala Ibu Mariam meninggal di tempat kejadian.

Dikatakan kemalangan berpunca apabila kereta yang mereka naiki masuk kawasan mendap dan terbabas lalu terbalik beberapa kali.

Rata - ratanya mangsa yang terlibat saya kenali kerana saya pernah berkhidmat hampir setahun di Pusat Latihan Sikuati Kudat pada tahun 2003.

Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa yang terlibat dan didoakan agar ruh Allahuyarhamah Ibu Mariam dicucuri rahmat Allah SWT. Bersabarlah dengan ujian ini dan kita bacakan al-Fatihah hadiahkan kepada Allahuyarhamah Ibu Mariam.

0 ulasan:

Catat Ulasan