Isnin, Februari 21, 2011

Pokok VIP

Bismillah...


Suatu ketika saya bermusafir ke Tawau atas tujuan menentusahkan arah kiblat di sebuah ladang kelapa sawit milik SABAH SOFTWOOD BERHAD ( Yayasan Sabah Group ). Lokasinya di Brumas Tawau.

Saya dibawa ke lokasi tersebut bersama dengan Ust. Sobri daripada JHEAINS Tawau. Ladang yang cukup luas menyebabkan kami turut tersesat. Saya mengejar masa kerana terdapat satu lokasi lagi yang bakal saya kunjungi iaitu sebuah masjid di daerah Kunak.

Alhamdulillah akhirnya kami ketemu juga lokasi masjid tersebut dan sebelum itu kami dibawa singgah sebentar di Brumas Countryside Lodge untuk menikmati pemandangan dan sedikit jamuan.

Di samping itu saya memerhati keseluruhan pemandangan di sini yang cukup indah dengan hiasan pokok semulajadi yang menghijau. Saya tertarik dengan beberapa batang pokok yang tercatat nama - nama VIP dikalangan pembesar negara kita.

Rupa - rupanya pokok tersebut adalah pokok kenangan yang ditanam oleh pembesar - pembesar yang datang berkunjung ke sini. Maknanya itulah pokok VIP yang saya maksudkan.




0 ulasan:

Catat Ulasan