Sabtu, Februari 05, 2011

KASIH

Bismillah...

Kasih seorang ibu kepada anaknya memang tidak dapat dinafikan dan ianya suatu fitrah dan kita merasainya. Alhamdulillah, saya masih lagi dikurniakan oleh Allah SWT seorang Ibu yang masih sihat untuk merasai KASIHnya.

Bapa atau suami, KASIH mereka kepada anak juga suatu fitrah tetapi tidak sehebat seorang ibu atau isteri kerana itu Nabi SAW pernah nyatakan bahawa " SYURGA ITU DI BAWAH KAKI IBU".

Amat pelik dan luar biasa sekiranya IBU tidak bersifat sedemikian. Anaknya dimarahi tanpa belas kasihan sehingga ada yang didera dan amat dahsyat ada yang sanggup membunuhnya dengan berbagai - bagai cara... tikam dengan pisau, merejamnya ke lubang tandas, dicampak ke tong sampah, dicampak dari atas bangunan, itu antaranya.

Anak satu anugerah Allah yang cukup bernilai di dunia hingga ke akhirat. Hargailah, moga Allah SWT anugerahkan syurga dengan sebab mereka.

Di kesempatan rehlah bersama sahabat - sahabat seusrah baru - baru ini, di hutan lipur kawang sempat juga saya shoot beberapa keping gambar menggambarkan KASIH ibu dan bapa kepada si anak.

KASIH ibu kepada anak :


KASIH seorang bapa :


KASIH seorang anak :

0 ulasan:

Catat Komen