Khamis, Mei 19, 2011

Mohd. Sayuti Omar ( MSO )

Bismillah...


Pergi menghadiri Mesyuarat Agong Yayasan Amal Malaysia ( AMAL Malaysia ) pada 07 Mei 2011 lalu bersama pewakilan Sabah yang lain diadakan di Pusat Dakwah Serantau, Bangi.

Mesyuarat tersebut telah menghimpunkan ratusan orang aktivis Amal Malaysia yang datang dari seluruh negeri di Malaysia.

Dalam ratusan aktivitis mewakili negeri masing - masing terdapat juga yang berstatus YB yang dilihat bukan macam YB ketika bersama - sama dengan mereka. Menunjukkan mereka ini tidak sombong orangnya, merendah diri dan senang didampingi walaupun keadaan orang semacam mereka sepatutnya berprotokol.

Dalam ramai - ramai yang hadir juga, kelihatan saudara Mohd. Sayuti Omar yang dikenali sebagai MSO wartawan bebas turut serta dalam mesyuarat tersebut. Pelayar blog dan yang mengikuti cerita - cerita politik di Malaysia tentu saja mengenali beliau. Mungkin kehadirannya ketika itu hanya pemerhati sahaja. Alhamdulillah dapat juga bergambar bersamanya. Teringat kata - katanya " nanti tag kat ana gambar - gambar ni ye ".

Pertemuan agak ringkas tetapi menggambarkan bagaimana kehidupan para aktivis yang ikhlas tanpa mengharapkan ganjaran dunia bahkan ganjaran akhirat didambakan membuatkan hati dan diri dimotivasikan untuk terus berada di jalan yang benar.


Sekian untuk kali ini dan akan bersambung cerita.....

0 ulasan:

Catat Ulasan