Isnin, Mac 23, 2009

Anak Murid Pindah Al-Quran

Bismillah….

Alhamdulillah, Jumaat 20hb Mac 2009 lalu seorang lagi anak murid berpindah daripada Iqra' ke Al-Quran setelah melepasi ujian terakhir. Namanya Muhd. Siddiq Bin Fariza merupakan anak ke – 3 daripada 6 orang adik beradik berasal dari Sarawak.

Muhd. Siddiq

Mula belajar mengaji dengan saya pada umur 7 tahun ( darjah satu ) bersama 3 orang adik – beradiknya yang lain, 2 orang abang dan seorang adik. Siddiq merupakan anak murid yang cepat dapat apa yang diajar. Ujian terakhir pada Iqra' ke 6 muka surat terakhir, saya ada berpesan dengannya bahawa ujian kali ini tidak boleh salah walaupun sekali, jika ada salah maka tidak boleh pindah ke bacaan al-Quran.

Dari kiri Abdullah ( abg sulung ), Haziq ( adik ), Siddiq, Loqman ( abg no. 2) yang kecil tu tumpang je.. ( Muhammad Al-Ameen )


Wajah gembira setelah boleh pindah al-Quran

Alhamdulillah, malam tu dia berjaya dengan penuh kegembiraan. Saya hadiahkan senaskah al-Quran. Sebenarnya, anak murid saya yang berjaya menghabiskan dan menguasai Iqra' saya akan hadiahkan senaskah al-Quran.

Tahniah diucapkan, semoga dapat mempelajari dan menghabiskan al-Quran serta beramal dengannya dan menjadi penyejuk mata penawar hati untuk ibu bapa.






































0 ulasan:

Catat Ulasan